Šeimos verslo, išaugusio iš vaikiškų svajonių, mėgstamos veiklos ir begalinio noro siekti daugiau pavyzdys šiandien galėtų būti augintinių reikmenų prekybos tinklas KIKA.
Tuomet penkiolikmetės mergaitės, įmonės savininkės Janitos Januškauskaitės-Plungės augintas ir puoselėtas pudelis, vardu Kika, davė šiai įmonei pradžią.
Šiandien įmonė skaičiuoja 25-uosius sėkmingos veiklos metus. Paskelbus Lietuvos nepriklausomybę, rugsėjo mėnesį buvo priimtas sprendimas leisti kurti įmones, tad jau spalio mėnesį devyniolikmetė įmonės steigėja pateikė paraišką dėl įmonės steigimo ir lapkritį buvo įkurta įmonė KIKA. Permainingais laikais buvo ypač jaučiamas augintinių pašarų, aksesuarų, priežiūros reikmenų poreikis, todėl vos tik atsiradus galimybei buvo nuspręsta rinkai pasiūlyti tai, ko tuo metu trūko.
Niekada neskirsčiau susiklosčiusių situacijų į sudėtingas ar lengvas. Visada yra tam tikrų pliusų ir tam tikrų minusų. Dirbome greitai ir bendradarbiaudami. Tuo metu neturėjome didelių strateginių planų. Mūsų tikslas buvo eiti pirmyn, išgyventi, nebijoti ir tai mums pavyko, – prisiminimais dalijasi įmonės savininkė Janita Januškauskaitė-Plungė.
Kaip keitėsi visuomenės požiūris į augintinius?
Per 25 metus visuomenės požiūris į naminius gyvūnus pasikeitė kardinaliai. Šiandien augintiniai jau laikomi mūsų šeimos dalimi, jie sužmoginami. Prieš daugiau nei dvidešimtmetį žmonės mažai dėmesio skyrė augintinio aksesuarams, priežiūros reikmenims, maistui, tuo metu dažnas namuose auginamą šunį ar katę šerdavo maistu nuo savo stalo. Tikriausiai sutiksite, šiandien gyvenimas su augintiniu kur kas paprastesnis – tai gyvenimo būdas. Augintinis sugretinamas su žmogumi, jis turi savo maistą, savo madas, savo higienos priemones ir jis mums be galo svarbus. Jis mums būtinas, nes mūsų užimtoje rutinoje jis neša džiaugsmą ir laimę.
Pasaulyje begalė vienišų žmonių – našliai, paaugliai, senoliai, šeimos, kurios neturi vaikų, tokiai visuomenės daliai gyvūnas dažnai gali padėti išspręsti emocines problemas, suteikti džiaugsmo. Žmogui pasidaro lengviau gyventi ir augintinis tampa pačiu geriausiu jo draugu. Gyvūnas myli mus besąlygiškai, jam nesvarbu, ar grįši nusiminęs, ar suirzęs – jis džiaugsis tavimi kaskart vienodai ir nuoširdžiai, nes esame jam patys svarbiausi.
Būtent dėl to aš myliu šį verslą. Man patinka, kad tai jau ne tik verslas, tai – gyvenimo būdas. Manęs kasdien laukia visas būrys augintinių – nesvarbu, ar esu liūdna, ar pavargusi, užtenka su jais pabūti, pasidžiaugti ir gyvenimas įgauna visai kitų spalvų, – pasakojo J. Januškauskaitė-Plungė.
Šiandien žmonės labiau socialiai atsakingi, jiems rūpi ir įmonių atsakingumas. Dirbant su gyvūnais negalima likti abejingiems ir pamiršti tuos, kurie liko nuskriausti. Prieš daugiau nei metus KIKA prekybos tinklas inicijavo Lietuvoje naują gyvūnų globos projektą ir savo parduotuvėse įrengė laikinus būstus iš gyvūnų globos organizacijų atkeliaujantiems gyvūnams. Džiugu, nes projektas įsibėgėjo ir pateisino lūkesčius, jis padėjo namus surasti beveik 400 beglobių gyvūnų.
Kokia sėkmės paslaptis?
Žiūrint į savo veiklos istoriją, niekada netikėjau, jog pati kirpdama šunį dėl to, kad neišgalėjau sumokėti už jo apkirpimą, nuoširdžiai dalindamasi žiniomis su kitais, vėliau kirpdama ir kitus šunis, šiandien būsiu tuo, kuo esu, ir kad mūsų įmonė bus tokio masto. Palinkėčiau visiems tikėti tuo, ką darai. Tikėti, suvokti, plėsti akiratį. Kiekvieną nesėkmę priimti ne kaip nesėkmę, o kaip pamoką, jas reikia išmokti ir eiti pirmyn. Begalinis optimizmas, nuoširdumas, atsidavimas, smalsumas, alkanumas siekti daugiau – tai sėkmės receptas, – pasakojo Janita Januškauskaitė-Plungė.